Pizza en voetbal - Reisverslag uit Samarinda, Indonesië van sonja berkum - WaarBenJij.nu Pizza en voetbal - Reisverslag uit Samarinda, Indonesië van sonja berkum - WaarBenJij.nu

Pizza en voetbal

Door: sonja

Blijf op de hoogte en volg sonja

13 Juni 2008 | Indonesië, Samarinda

Hallo allemaal,

Ja vanavond, eigenlijk vannacht, gaan we (Bart, ik en Pierre)Nederland-Frankrijk kijken. En daarvoor gaat Bart Pizza maken, waarmee vandaag een rijstloze dag wordt. Ongeveer een week geleden heb ik mijn positieve motto: "gewoon eten, het went vanzelf wel" maar aan de kant geschoven, en ben ik overgestapt op cornflakes voor ontbijt, en sindsdien ontbijt ik een stuk sneller;).
Gisteren is eindelijk onze langverwachte converter aangekomen, waardoor we weer kunnen meten. Morgen vertrekken we dan ook weer naar de meren voor anderhalve week veldwerk. (Dat is dus 2,5 uur rijden, in tegenstelling tot wat ik eerder beweerde.)
Verder moet ik nog wat vertellen over Orang Kijang, en Orang Speed.(spreek uit: Kidjang, en sepied)
Maandagmiddag zouden we namelijk naar de receptie van de nederlandse ambassadeur gaan, in Balikpapan, zo'n 2,5 uur rijden. Ook Dionne en Janneke, 2 geneeskunde studenten die hier hun co-schappen lopen en die we laatst tegenkwamen in de stad, zouden meerijden. Echter, onze Orang Kijang, zo noemen we de chauffeurs die ons met hun Kijang (7persoons auto) overal naar toe brengen in tuil voor een stapeltje rupiah-biljetten, belde om 14:50 uur op of hij ook om 3 uur kon komen (hij zou om half 3 komen en normaal is hij altijd op tijd). Maar om half vier was hij er nog niet. Toen hebben we maar besloten om niet meer te gaan, want als onze Kijang nog zou komen, konden we 5 uur in de auto zitten voor misschien nog net een half uurtje met de ambassadeur. Toen zijn Janneke en Dionne hierheen gekomen en hebben we heel gezellig gegeten en een biertje gedronken en allerlei Maastrichtse studentenroddels en verhalen over het regeringsziekenhuis hier gehoord. (daar wil je niet naartoe!)
Dinsdag gingen we wat sensors in de delta uitlezen, en ook toen werd ons geduld weer op de proef gesteld. Na een uur wachten was onze speedboot er bijna, en even later was hij er zelfs al, zo zei hij aan de telefoon, maar zagen wij hem toch echt niet. Maar goed, even later was onze speedboot er, en kon het boottochtje beginnen.
Er zijn hier zoveel mensen die naar je zwaaien en hello mister, (soms ook miss) roepen, dat je je af en toe, al zwaaiend vanuit de boot, net de koningin voelt. Ook sta ik al een aantal keer op de foto naast kleine indonesiers. Ja ik word nog een fotomodel hier :D

Veel plezier met de oranjegekte in Nederland ;), wij gaan er vandaag ook even aan meedoen.

Sonja

  • 13 Juni 2008 - 12:10

    Bram:

    Klinkt bekend, dat nakomen van afspraken... Hoort er allemaal bij blijkbaar. Veel plezier met het voetbal kijken!

  • 13 Juni 2008 - 12:50

    Aimee:

    Hey Sonja,
    ik dacht na jouw mailtje vorige week: toch maar eens gaan lezen hoe het Sonja in Indonesie vergaat. en het gaat wel goed blijkbaar, en das fijn om te horen!!
    heel veel plezier vannacht met voetbal kijken en geniet van de pizza ;)
    HUP HOLLAND HUP!! :)
    x aimée

  • 13 Juni 2008 - 16:26

    Hanneke:

    Heey Sonja,
    Wat een mooie verhalen zeg, echt leuk om te lezen. In Wageningen is alles rustig. Vanavond barst het vast los als Nederland tegen Frankrijk moet spelen.
    Veel kijkplezier gewenst.De uitvoering met de WSKOV ging ook best goed, het afscheidslied voor de dirigent van het orkest was het mooist.Tot het volgende berichtje!
    Groetjes van Hanneke

  • 14 Juni 2008 - 11:34

    Dieuwertje:

    WOEHOEOEOEOE en weer heeft Nederland gewonnen. Oranjegekte wordt hier steeds groter :) Love de oranjegekte ;) op het hofje kijken op groot scherm met beamer van de kerk :)
    Wederom heerlijk om wat van je te lezen :D Misschien tot snel weer eens ooit op MSN :p
    Kiss, Dieuwie

  • 16 Juni 2008 - 07:57

    Lineke:

    Nou gezond blijven dan maar ;) Hier is Nederland inderdaad in de ban van Oranje, ik vind het wel cool. Nog 2 weken college, dat is wat minder :) Maar daarna kan ik ook vertrekken! Geniet nog van je hervonden cornflakes! En veel plezier met de rest.

  • 24 Juni 2008 - 08:54

    Wies,:

    Hoi Sonja,
    We kamperen in zuid-Limburg op hoeve krekelberg en wandelen en fietsen. Zondag veelregen, hagel en onweer gehad. Dat was de volgende ochtend goed te zien op de paden en landweggetjes. Bergen slik, mergel en grote stenen, meer dan grind en takken op de weg. We genieten ! Je moeder fietst "cross- Country" Tot horens.

  • 05 Juli 2008 - 21:49

    Kathelijne:

    Hey Sonja,
    je kaart is toch nog aangekomen! Ook al had je het vertrouwen in de indonesische post waarschijnlijk al verloren, er is dus altijd hoop ;)
    Ik heb m meegenomen naar de laatste maaltijd, dus daarvoor was ie nog wel op tijd. :) Zoals je dan leest, de zomer is hier begonnen, ichthianen trekken massaal uit wageningen en emails kunnen weken op zich gaan laten wachten.. typisch en logisch :D
    Bestuurswissel is trouwens ook geweest, het jaar van Bestuur Van Wijk 08/09 is begonnen! check de website voor fototjes :)
    Fijne tijd nog, k blijf je volgen!

    Groetjes!!

  • 11 Juli 2008 - 09:48

    Cecile:

    Hey Sonja,
    Leuk om al je verhalen te lezen en je foto's te bekijken. Ik ben benieuwd naar je volgende bericht. Ik ben nu op vakantie in Zweden en bedacht me dat ik nog geen berichtje op je site had geplaatst.
    Groetjes, Cecile

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Samarinda

sonja

Actief sinds 14 April 2008
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 6853

Voorgaande reizen:

17 Mei 2008 - 17 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: